Wed³ug danych firmy KPMG dla 60% polskich konsumentów cena jest kluczowym czynnikiem wyboru miejsca promocyjnych zakupów, za¶ dla ponad 40% liczy siê oferowany asortyment. 1/3 klientów w Polsce zwraca uwagê na dobre do¶wiadczenia zwi±zane z poprzednimi zakupami, za¶ nieca³a 1/5 na markê sprzedawcy. – Wbrew pozorom jeste¶my racjonalnymi klientami – dodaje Katarzyna Warzecha z Wroc³aw Fashion Outlet. – Wiêkszo¶æ z nas planuje zakupy promocyjne z wyprzedzeniem. Chêtnie ¶ledzimy te¿ informacje dotycz±ce wyprzeda¿y. Drzemie w nas instynkt ³owcy okazji, dlatego ka¿da wiadomo¶æ o spektakularnych zni¿kach czy rabatach przek³ada siê na wiêksz± liczbê wizyt w centrach handlowych. Do outletu nie przyje¿d¿amy po to, aby wy³±cznie przechadzaæ siê po sklepach, lecz po zakup konkretnego produktu, na przyk³ad garnituru czy sukienki. Na miejscu po prostu sprawdzamy w salonach wszelkie dostêpne opcje a nastêpnie decydujemy siê na upatrzony wcze¶niej towar.
Jako¶æ w najni¿szej cenie
Polacy podczas smart shoppingu ceni± wygodê. Dlatego na zakupy w trakcie letnich wyprzeda¿y wybieraj± siê chêtniej od poniedzia³ku do pi±tku - nie tylko po pracy ale te¿ rano. Wtedy zakupy mo¿na zrobiæ nieco wygodniej a tak¿e na spokojnie znale¼æ dopasowane do swoich potrzeb promocje. W trakcie wyprzeda¿y w outletach, tak¿e na Granicznej 2 we Wroc³awiu, funkcjonuje tzw. trzecia cena na metce. To najni¿sza kwota, z dodatkow± zni¿k± w ramach „Summer Sale”, za któr± kupimy okre¶lony produkt. Dlaczego centra outletowe ciesz± siê ogromn± popularno¶ci± podczas wyprzeda¿y? Bo tutaj podczas wizyty mo¿na zaoszczêdziæ wiêcej - a przy tym zdecydowaæ siê na pe³nowarto¶ciowe rozwi±zania modowe, obuwie czy galanteriê - tak¿e marek z górnej pó³ki, na które nie by³oby nas czêsto staæ w tradycyjnych galeriach. Do po³owy sierpnia w trakcie wyprzeda¿y np. we Wroc³aw Fashion Outlet obni¿ki siêgaj± do - 80% od cen podstawowych. Dlatego na przyk³ad popularne Conversy zamiast za 299 z³ w tradycyjnej galerii handlowej tutaj kupimy za 99 z³otych, buty innej marki z 249 z³ przecenione s± na 29 z³. Z kolei za eleganck± koszulê znanej skandynawskiej marki premium zamiast 599 z³otych przy kasie z naszej karty p³atniczej zostanie ¶ci±gniêtych jedynie 129 z³otych.
Przygotuj siê do wizyty
Co kupujemy najczê¶ciej podczas promocji? Tutaj lista od lat jest niezmienna. Króluje odzie¿ i bielizna – tak¿e stroje k±pielowe, akcesoria, kosmetyki oraz obuwie. Wed³ug badania przeprowadzone przez SW Research na zlecenie Avanti, 80% Polek lubi wyprzeda¿e - a ponad 56% przygotuje siê do wizyty kupuj±c to, czego potrzebuje w danym momencie lub decyduje siê na wcze¶niej upatrzone produkty. W planowaniu wizyty warto przyjrzeæ siê promocjom umieszczanym na stronie centrum czy spojrzeæ na oferty, jakie zamieszczane s± na Facebooku. Wytrawni mi³o¶nicy mody na sprytne zakupy zdaj± sobie sprawê z tego, ¿e o wielu promocjach dowiedz± siê czêsto na miejscu - w sklepie. Tam, czasem nawet po drodze na lotnisko, jak we wroc³awskim outlecie, mo¿na upolowaæ wiele markowych rozwi±zañ nawet za kilkadziesi±t z³otych.