Budowa tego odcinka bêdzie kolejn± bardzo wa¿n± inwestycj± drogow± w naszym mie¶cie. Jej zakres obejmuje m.in.: przebudowê ul. Okrê¿nej i odcinek ul. Sudeckie o parametrach drogi klasy Z. Budowê nowej drogi te¿ o parametrach klasy Z na odcinkach: od ul. Bystrej do ronda przy ul. Sudeckiej i od ronda przy ul. Radosnej do ronda w rejonie al. Pi³sudskiego. Budowê drogi o parametrach klasy L na odcinku od ronda przy ul. Myrka do ronda przy ul. Radosnej. A tak¿e chodników, ¶cie¿ek rowerowych, o¶wietlenia ulicznego, sieci wodoci±gowych. Jednym z najpowa¿niejszych zadañ bêdzie budowa wiaduktu nad torami PKP.
Zbiorcza droga po³udniowa ma dla miasta charakter strategiczny. Jej realizacja rozpoczê³a siê ju¿ w 2003 roku. Wtedy ulica Grabskiego przez ul. Reja po³±czona zosta³a ze Z³otoryjsk±. Powsta³a dwujezdniowa droga. Trzy lata pó¼niej ulicê Grabskiego przebudowano na odcinku od Ko¶ciuszki do Wojska Polskiego. Powsta³y dwie jezdnie, ka¿da z dwoma pasami ruchu, obustronne chodniki, ¶cie¿ki rowerowe, o¶wietlenie uliczne, kanalizacja deszczowa, parkingi i tereny zielone. W ramach przebudowy ulicy Jaworzyñskiej ju¿ w 2014 roku kontynuowano budowê zbiorczej drogi po³udniowej w kierunku wschodnim. Ulica Grabskiego od skrzy¿owania z Wojska Polskiego siêgnê³a poza skrzy¿owanie z Jaworzyñsk±.
W 2017 roku zakoñczy³ siê etap drugi budowy zbiorczej drogi po³udniowej. Powsta³a arteria od ul. Jaworzyñskiej do al. Rzeczypospolitej wraz z mostem nad Kaczaw±. Koszt tej inwestycji to oko³o 60 mln z³. Zwyciê¿y³a ona w presti¿owym plebiscycie Modernizacja Roku w kategorii drogi i mosty.