Inwestycja realizowana w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023 z dofinansowaniem ze ¶rodków unijnych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i ¦rodowisko trwa³a dwa lata. Przez ten czas boles³awiecki dworzec odzyska³ swoje historyczne piêkno. Renowacji poddano elewacjê modernistycznego budynku wraz ze znajduj±cymi siê na niej detalami architektonicznymi. Zyska³a ona bardziej neutralny kolor, który doskonale wspó³gra z br±zowa stolark± drzwiow± z geometrycznymi podzia³ami inspirowanymi modernizmem oraz stolark± okienn± w kolorze starej bieli. Na uwagê zas³uguj± równie¿ kolumny joñskie z piaskowca znajduj±ce siê przy drzwiach wej¶ciowych do przestrzeni obs³ugi podró¿nych.
Sk³ada siê ona z obszernego holu, pe³ni±cego jednocze¶nie funkcje poczekalni. W jego wystroju po³±czono elementy historyczne z nowoczesno¶ci±. Z pietyzmem odnowiono zabytkowe wnêtrze, poddaj±c konserwacji akwamarynowe p³ytki znajduj±ce siê na ¶cianach oraz kolumnach holu oraz ceramiczne detale wieñcz±ce ok³adzinê i kapitele kolumn. Wnêtrze wyposa¿ono w ³awki, kosze, gabloty na rozk³ady jazdy oraz elektroniczne tablice przyjazdów i odjazdów poci±gów, a tak¿e nowoczesne o¶wietlenie, w formie owalnych opraw sufitowych. Strefa obs³ugi podró¿nych (poczekalnia, kasy biletowe, pomieszczenie dla rodziców z dzieæmi, toalety) zosta³a funkcjonalnie po³±czona z przestrzeni± komercyjn±, gdzie znajduje siê salon fryzjerski i w niedalekiej przysz³o¶ci otworzy siê kawiarnia. Znaczn± powierzchniê w budynku dworca zajm± równie¿ pomieszczenia biurowe przewidziane dla jednostki S±du Okrêgowego w Jeleniej Górze.
Dziêki przebudowie dworzec sta³ siê miejscem przyjaznym dla osób z niepe³nosprawno¶ciami. By³o to mo¿liwie dziêki likwidacji barier architektonicznych, a tak¿e wdro¿eniu szeregu rozwi±zañ u³atwiaj±cych im korzystanie z budynku np. ¶cie¿ek prowadz±cych, oznaczeñ w alfabecie Braille`a, czy map multisensorycznych.
Inwestycja sprawi³a, ¿e dworzec sta³ siê równie¿ bardziej ekologiczny i bezpieczny. Wprowadzono na nim energooszczêdne o¶wietlenie wykonane w technologii LED wraz z automatyk± steruj±c±, a tak¿e wiele rozwi±zañ ograniczaj±cych straty ciep³a. Dla optymalizacji zu¿ycia energii elektrycznej, cieplnej i wody wprowadzono systemy BMS (Building Management System) nadzoruj±cy prace instalacji i urz±dzeñ na dworcu. Z kolei dla poprawy bezpieczeñstwa budynku i podró¿nych – nowoczesne systemy monitoringu, antyw³amaniowe oraz przeciwpo¿arowe.
Zmiany objê³y najbli¿sze otoczenie dworca. Dawny budynek szaletu odnowiono i przekszta³cono w wiatê rowerow±. Znalaz³y siê tam równie¿ pomieszczenia techniczne. W s±siedztwie dworca powsta³ równie¿ parking rowerowy i zamontowano nowe elementy ma³ej architektury.
Zakoñczona w³a¶nie przebudowa dworca w Boles³awcu kosztowa³a 19,6 mln z³ brutto i by³a szesnastym projektem sfinalizowanym w województwie dolno¶l±skim w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023.
Inwestorem by³y Polskie Koleje Pañstwowe S.A., roboty budowlane wykona³a firma LINDNER POLSKA Sp. z o.o., a dokumentacjê projektow± opracowa³a Anarchi Group Sp. z o.o. Natomiast nadzór inwestorski pe³ni³a SAFAGE SAS.
Dworzec w Boles³awcu wybudowano w 1845 roku. Jednak ju¿ w 1866 roku zosta³ on rozbudowany o charakterystyczn± dla budynku wie¿ê. Wspó³czesna bry³a dworca jest wynikiem przebudowy obiektu z 1926 roku, dziêki której nabra³ on modernistycznego charakteru. Gmach zosta³ wtedy znacznie powiêkszony o nowe powierzchnie, w tym hol kasowy i nowe poczekalnie dla podró¿nych kilku klas.