Spółka hotelarska Interferie kładzie nacisk na pozyskiwanie nowych kontrahentów, zarówno w Polsce jak i w Niemczech. Stawia również na organizacje turystyki szkoleniowo-konferencyjną.
Opracowanie nowej strategii dla spółki trwało prawie trzy miesiące. W dużej mierze jej założenia bazują na kontynuowaniu dotychczasowej polityki zapoczątkowanej w roku 2002. Interferie wciąż zamierzają świadczyć usługi wypoczynkowe oraz sanatoryjno-rehabilitacyjne, te ostatnie w większym zakresie niż dotychczas, we współpracy z niemieckimi organizatorami turystyki kuracyjnej, a w Polsce wraz z Narodowym Funduszem Zdrowia oraz firmami zajmującymi się organizacją turnusów rehabilitacyjnych (współfinansowanych ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych).
Spółka stawia również na mocną współpracę z kontrahentami niemieckimi, w szczególności z touroperatorami oraz tymi organizatorami wypoczynku, którzy przygotowują turnusy dla dużych grup z Niemiec. Firma zamierza jednak zrezygnować z walki o rynek czeski.
Na rynku polskim uzupełnieniem oferty będzie segment konferencyjno – szkoleniowy.
- W przypadku organizacji wypoczynku dzieci i młodzieży będziemy się starali odzyskać pozycję, którą spółka miała w latach 2004-06 – podkreśla Wojciech Kudera, prezes zarządu INTERFERIE SA. – Będziemy działali jak typowy touroperator, oferując wypoczynek w oparciu o obiekty naszych partnerów i dodając do tego usługę transportową. Podpisaliśmy już także list intencyjny z Caritasem Archidiecezji Legnickiej na wakacyjne pobyty młodzieży oraz turnusy dla dorosłych w naszych obiektach nadmorskich.
W związku z niestabilną sytuacją gospodarczą zarząd Interferii musiał przebudować plany inwestycyjne poprzednich władz spółki. W tym roku nakłady inwestycyjne wyniosą niecałe 10 mln złotych, w przyszłym będą mniejsze.
Oprócz tego, przedstawiciele spółki zrezygnowali ze sprzedaży hotelu w Głogowie (w przyszłym roku obiekt będzie modernizowany w celu podniesienia jego standardu), rozważa natomiast zbycie hotelu w Lubinie.
Najnowsza strategia kładzie nacisk na ograniczenie kosztów. Z tego względu, wdrożono system centralizacji polityki zakupowej i kontroli kosztów. Chodzi również o umowy ramowe na dostarczanie produktów spożywczych.
- Szukamy dostawców zapewniających regularną i stałą cenę na produkty w dwóch regionach: zachodniopomorskim i dolnośląskim – mówi Adam Milanowski, wiceprezes i dyrektor finansowy INTERFERII SA. – W najbliższym czasie przymierzamy się również do przetargu na zakup energii elektrycznej.