Wystarczy w swoim Skype wyszukaæ identyfikator umglogow i zadzwoniæ. Proste, szczególnie dla tych, którzy nie maj± zbyt wiele czasu na chodzenie po urzêdach, a pracuj± przy komputerze. Jakie sprawy mo¿emy za³atwiæ dzwoni±c do Biura Obs³ugi Mieszkañców za pomoc± s³uchawek z mikrofonem?
- Wszystkie, które le¿± w kompetencji Biura Obs³ugi Mieszkañców – odpowiada nam Krzysztof Sadowski, rzecznik prasowy prezydenta G³ogowa. - Mieszkañcy mog± uzyskaæ informacjê gdzie i jak za³atwiæ poszczególne sprawy, do jakiego pokoju siê udaæ, jakie wnioski z³o¿yæ i jakie dokumenty s± potrzebne, a tak¿e jak wygl±da i ile mniej wiêcej trwa procedura za³atwiania poszczególnych spraw.
Telefon Skype zosta³ umieszczony w BOM, czyli tam gdzie w pierwszej kolejno¶ci udaj± siê g³ogowianie po informacje. Teraz zaoszczêdz± swój czas i nie bêd± musieli dwa razy odwiedzaæ Urzêdu Miejskiego.
W³adze miasta nie planuj± takich u³atwieñ w poszczególnych dzia³ach urzêdu. - Przy tym telefonie musi kto¶ byæ przez ca³y czas. Jak jedna osoba odchodzi, na jej miejsce automatycznie przychodzi nastêpna – mówi Sadowski. - W innych dzia³ach nie by³oby to mo¿liwe.