Pierwszy z wniosków przewiduje, ¿e odholowany pojazd zostanie zlicytowany po trzech miesi±cach od dnia usuniêcia, je¶li do tego czasu nie odbierze go w³a¶ciciel. Z wnioskiem do s±du w tej sprawie wyst±pi starosta. Autorem tych zmian jest Ministerstwo Spraw Wewnêtrznych i Administracji. Drugi wniosek przygotowany przez senatorów zak³ada, ¿e po sze¶ciu miesi±cach pojazd zostanie zlicytowany, jednak z wnioskiem wystêpowaæ bêdzie jednostka, która nakaza³a odstawienie pojazdu na parking. Propozycja senatorów zak³ada, aby pieni±dze pochodz±ce z licytacji w pierwszej kolejno¶ci przeznaczone by³y na pokrycie kosztów przedsiêbiorców prowadz±cych parkingi.
Trybuna³ Konstytucyjny w czerwcu 2008 r. uzna³ za niekonstytucyjny art. 130a ust. 10 prawa o ruchu drogowym uznaj±c, ¿e przepadek rzeczy mo¿e nast±piæ tylko na podstawie prawomocnego orzeczenia s±du, a nie samych decyzji administracyjnych. Choæ projekty s± realizacj± wyroku, inne problemy generowane by³y przez obowi±zuj±ce przepisy. Zgodnie z poprzedni± wyk³adni±, je¿eli w³a¶ciciel nie odebra³ pojazdu z policyjnego parkingu depozytowego przez sze¶æ miesiêcy, nastêpowa³ przepadek na rzecz Skarbu Pañstwa. Jednak problemy zaczyna³y siê wtedy, gdy przedsiêbiorca prowadz±cy us³ugi dla policji wystêpowa³ z roszczeniem o zwrot kosztów przechowywania zabezpieczonego pojazdu. Skoro nie odebra³ auta w³a¶ciciel, to koszt ten spada³ na zlecaj±cego us³ugê, czyli najczê¶ciej policjê. Niestety w bud¿ecie instytucji nikt nie przewidzia³ ¶rodków na ten cel.
Planowane nowelizacje maj± ten problem rozwi±zaæ i uwolniæ komendantów jednostek policji z ci±g³ych sporów z przedsiêbiorcami, równie¿ na drodze s±dowej. Ró¿ne pojazdy je¿d¿± bowiem po naszych drogach i czêsto zdarza siê, ¿e koszt odholowania i kilkudniowego przetrzymywania na parkingu przewy¿sza warto¶æ samochodu. Zreszt± równie czêsto nieubezpieczonego dodajmy – zreszt± dok³adnie z tych samych powodów.