Jednocześnie urzędnicy informują, że to właściciele nieruchomości są zobowiązani do ujawnienia przysługujących im praw w księgach wieczystych i w ewidencji gruntów o budynków, czy wpis jest zgodny z danymi zawartymi w księdze wieczystej.
Jeśli zajdzie konieczności uzyskania wypisu lub wyrysu z rejestru ewidencji gruntów i budynków dla sprostowania oznaczenia nieruchomości lub złożenia księgi wieczystej, należy złożyć wniosek w pokoju 124 Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Głogowie przy ul. Sikorskiego 21, w dni robocze w godzinach od 8.00 do 15.30. Natomiast uzyskanie odpisu z księgi wieczystej lub przeglądanie treści jej zapisów możliwe jest w pokoju nr 14 wydziału ksiąg wieczystych sądu rejonowego w Głogowie przy ul. Kutrzeby 2 w dni robocze od godz. 7.30 do 15.30.
Zmiany w księgach wieczystych dokonywane są na wniosek właściciela lub użytkownika wieczystości. Stanie się to po złożeniu wniosku przez właściciela lub użytkownika wieczystego i odpowiednich dokumentów, które potwierdzą prawa do nieruchomości. Należą do nich m.in. akty notarialne, akty własności ziemi, orzeczenia o wykonaniu aktu nadania, ostateczne decyzje administracyjne i prawomocne orzeczenia sądowe.
Starosta głogowski informuje również, że w pokoju nr 223 wydziału gospodarki nieruchomościami działa punkt informacyjno – konsultacyjny dostępny dla mieszkańców powiatu. Działa on w godzinach od 7.30 do 15.30. Tel. Kontaktowy 076 7282844. Udziela on informacji na temat: rodzajów dokumentów potwierdzających rzeczywisty stan prawny nieruchomości, zakres dostępnych działem I – 0 i II – 0 księgi wieczystej i zasad dostępu do danych, ewentualne działania, które mogą zostać podjęte w przypadku niezgodności zapisów w księdze wieczystej, wyjaśnienia problematyki prawnej o geodezyjnej w zakresie czynności niezbędnych do uzyskania tytułu prawnego zajmowania nieruchomości i ujawnienia ich praw w księgach wieczystych.