Debata poświęcona była przede wszystkim bezpieczeństwu na stadionach. Bezpośrednio przed jej rozpoczęciem miała miejsce lustracja stadionu piłkarskiego w Głogowie. - Jak wiemy już niedługo po jesiennej przerwie ruszają rozgrywki ligowe. Inauguracja rundy wiosennej czeka nas w połowie marca – mówi Bogdan Kaleta, oficer prasowy głogowskiej komendy. - Nowy rok przyniesie również szereg imprez kulturalnych, które także mają charakter imprez masowych. Spotkanie było również związane ze zmianami w prawie. Od 1 sierpnia 2009 roku obowiązuje nowa ustawa o bezpieczeństwie imprez masowych. Poprzednie uregulowania prawne pochodziły z 1997 r. Stąd potrzeba ich omówienia w szerokim gronie: policjantów oraz organizatorów takich imprez z naszego miasta i powiatu. W trakcie debaty szczegółowo omówiono przepisy obowiązującej ustawy oraz obowiązki podmiotów odpowiedzialnych za organizację i bezpieczeństwo na imprezach masowych.
- Udział w debacie wzięli przedstawiciele Komendanta Wojewódzkiego Policji we Wrocławiu, Komendanta Powiatowego Policji w Głogowie, Klubów sportowych: MZKS Chrobry Głogów, SPR Chrobry Głogów, Starostwa Powiatowego, Urzędu Miasta, Urzędów Gmin powiatu głogowskiego, Straży Pożarnej, oraz Firmy Ochrony Mienia – dodaje Kaleta. - Celem debaty było wypracowanie form współpracy z wszystkimi zainteresowanymi podmiotami oraz kibicami, które wpłyną na bezpieczeństwo uczestników wydarzeń sportowych oraz kulturalnych.