Kolizje drogowe, tzw. "stłuczki” to codzienność w ruchu drogowym. Jeśli skutkiem zdarzenia drogowego są tylko straty materialne, uczestnicy nie mszą o tym fakcie zgłaszać policji. Spisują stosowne oświadczenie i przekazują je swojemu ubezpieczycielowi. Jeśli jednak patrol policji rozstrzyga na miejscu, kto jest sprawcą kolizji to sporządza z tego stosowną dokumentację. Na podstawie art. 44 Ustawy Prawo o ruchu drogowym uczestnicy zdarzenia drogowego mają obowiązek wymienić się danymi personalnymi oraz danymi dot. ubezpieczyciela i numeru polisy. Poszkodowany zgłasza taki fakt na bezpłatną infolinię ubezpieczycielowi. Firma ubezpieczeniowa może zwrócić się do policji o pisemną informację na temat zdarzenia drogowego, którą uzyskuje bezpłatnie. Często jednak ubezpieczyciel kieruje poszkodowanego do policji po tzw. „notatkę z kolizji”. Powoduje to, że osoba taka musi zwrócić się pisemnie o jej wydanie do Komendanta danej jednostki policji. Oprócz dodatkowego czasu musi ponieść dodatkowy koszt, w wysokości 17 złotych opłaty skarbowej za wydanie dokumentu. Opłatę skarbową musi nabyć np. w Urzędzie Miasta – Biuro Obsługi Mieszkańca. Opłata nie może być wnoszona w Komendzie Policji. W świetle obowiązujących przepisów obowiązek zebrania wszelkich dodatkowych dokumentów ze zdarzenia drogowego spoczywa na ubezpieczycielu a nie na poszkodowanym. O czym warto wiedzieć.
Głogów
Miałeś stłuczkę - przeczytaj
2010-12-30, 00:00
autor: KPP Głogów
Od 3 stycznia każda osoba zgłaszająca się do Komendy Powiatowej Policji w Głogowie z wnioskiem o wydanie „notatki z kolizji” musi wnieść opłatę skarbową w wysokości 17 złotych. Nie musi tego jednak robić. Ubezpieczyciel ma takie dane za darmo. Musi się o nie tylko zwrócić do policji.
KPP Głogów