Z tej okazji, na "fabrycznym" poligonie Bumaru-£abêdy zaprezentowano dzi¶ najnowszy projekt polskich in¿ynierów - koncepcyjny wóz wsparcia bezpo¶redniego PL-01.
O tym, ¿e na tle najnowocze¶niejszych czo³gów lekkich, polski pojazd koncepcyjny nie ma siê czego wstydziæ, ¶wiadczy chocia¿by modu³owa konstrukcja pozwalaj±ca na dopasowanie wozu do warunków misji.
Nowo¶ci± jest równie¿ rzadko obecnie stosowana bezza³ogowa wie¿a, która - wg uznania nabywcy - mo¿e byæ wyposa¿ona w g³adkolufow± armatê o kalibrze 105 lub 120 mm (standadrowy w NATO). Du¿± mobilno¶æ zapewniaæ ma po³±czenie niewielkiej masy (z pe³nym opancerzeniem dodatkowym oko³o 35 ton) z mocnym napêdem w uk³adzie "power-pack". Takie rozwi±zanie pozwala na zminimalizowanie czasu napraw czo³gu na polu walki - zamiast naprawiaæ uszkodzone elementy, za pomoc± wozu technicznego, w krótkim czasie w czo³gu wymieniæ mo¿na ca³y uk³ad napêdowy.
G³ównym ¼ród³em mocy jest silnik Diesla o mocy przesz³o 940 KM zapewniaj±cy prêdko¶æ maksymaln± co najmniej 70 km/h (w terenie minimum 50 km/h) i zasiêg pól tysi±ca km (na szosie). By zmniejszyæ mo¿liwo¶æ wykrycia czo³gu za po¶rednictwem kamer termowizyjnych zastosowano uk³ad ch³odzenia spalin. Kad³ub i wie¿a pomalowane s± ponadto farb± poch³aniaj±c± fale radarowe.