Grupa Oto:     Boles³awiec Brzeg Dzierzoniów G³ogów Góra ¦l. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra K³odzko Legnica Lubañ Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa O³awa Ole¶nica Paczków Polkowice
¦roda ¦l. Strzelin ¦widnica Trzebnica Wa³brzych WielkaWyspa Wo³ów Wroc³aw Powiat Wroc³awski Z±bkowice ¦l. Zgorzelec Ziêbice Z³otoryja Nieruchomo¶ci Og³oszenia Dobre Miejsca Dolny ¦l±sk

Kto zarobi na Wszystkich ¦wiêtych w 2015?

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
95% Polaków odwiedzi w tym roku groby bliskich w okresie Wszystkich ¦wiêtych – wynika z badania PAYBACK Opinion Poll (POP). 3/4 pytanych na udekorowanie grobów przeznaczy kwotê do 100 z³.

W 2015 34% respondentów deklaruje, ¿e ograniczy wydatki ze wzglêdu na czêste zjawisko kradzie¿y na cmentarzach. To o 18% wiêcej ni¿ w 2014. Wci±¿ du¿ym zainteresowaniem w Polsce cieszy siê Halloween.

Jak wynika z tegorocznego badania PAYBACK Opinion Poll (POP), podobnie jak poprzednich latach wiêkszo¶æ (95%) Polaków planuje wybraæ siê na cmentarz w okresie Wszystkich ¦wiêtych. 74% osób bior±cych udzia³ w ankiecie deklaruje, ¿e groby bliskich odwiedzi 1 listopada. Pozostali zrobi± to tu¿ przed (3%) lub zaraz po (18%) Dniu Wszystkich ¦wiêtych.

Gdzie po znicze, gdzie po kwiaty?

Odwiedzanie grobów to równie¿ ich dekorowanie. W tym roku ¾ zapytanych Polaków kupi znicze wydaj±c na nie kwotê do 100 z³. Co dziesi±ty wyda wiêcej. Oprócz tradycyjnych lampionów, 65% planuje tak¿e zakup kwiatów, wydaj±c – podobnie jak na znicze – 100 z³. Dla 82% respondentów bêd± to wydatki takiego samego rzêdu jak rok temu, a dla co dziesi±tego mniejsze ni¿ 12 miesiêcy temu. Pieni±dze na znicze i kwiaty pochodziæ bêd± g³ównie z bie¿±cego bud¿etu domowego (94%), 5% ma na ten cel od³o¿one oszczêdno¶ci.

79% pytanych najwiêksze zakupy planuje zrobiæ przed 1 listopada. Z wyprzedzeniem kupowane s± przede wszystkim znicze (65%). Ankietowani najczê¶ciej kupi± je w hiper- lub supermarketach (64%), rzadziej w na przycmentarnych stoiskach (18%). Odwrotna tendencja jest w przypadku kwiatów. Te czê¶ciej nabywane s± na straganach obok cmentarzy (39%) ni¿ hiper- lub supermarketach (26%). Co czwarty badany po kwiaty uda siê do kwiaciarni.

Na cmentarz autem lub autobusem

By odwiedziæ groby bliskich, 62% respondentów wyjedzie w okresie Wszystkich ¦wiêtych poza miejsce zamieszkania. Najczê¶ciej w podró¿ wybior± siê samochodem (72%). Co pi±ty pytany, by dotrzeæ na cmentarz skorzysta z komunikacji zbiorowej – autobusu, tramwaju b±d¼ poci±gu

Plaga cmentarnych kradzie¿y

Z badania PAYBACK Opinion Poll wynika, ¿e ze zjawiskiem kradzie¿y na cmentarzu zetkn±³ siê co drugi Polak. Przykre do¶wiadczenia maj± wp³yw na decyzje o wydatkach. W 2015 ponad 34% pytanych deklaruje, ¿e ze wzglêdu na czêste zjawisko kradzie¿y na cmentarzach, wyda mniej na zakup zniczy i kwiatów ni¿ w 2014. To o 18% wiêcej, w stosunku do ubieg³orocznej ankiety POP.

Halloween 2015 – z dzieæmi lub przyjació³mi

W tym roku 75% pytanych przez PAYBACK Polaków planuje obchodziæ Halloween. 63% badanych przyznaje, ¿e ich udzia³ w zabawie ogranicza siê do asystowania dzieciom – pilnowania ich lub pomocy w przygotowaniu przebrania. To o 33% wiêcej ni¿ 12 miesiêcy temu. W 2015 co dziesi±ty pytany planuje spêdziæ halloweenow± zabawê w gronie rodzinnym, w 2014 by³o to 37%. W tym roku spad³o równie¿ zainteresowanie spotkaniami w towarzystwie przyjació³ i znajomych – 25% w 2015, wobec 31% rok temu.

Na tegoroczne Halloween 70% respondentów deklaruje, ¿e samodzielnie przygotuje kostiumy. W 2014 w³asnorêcznie zrobione przebranie planowa³ na³o¿yæ co drugi ankietowany. W tym roku halloweenowe zabawy najczê¶ciej organizowane bêd± w domu (60%). Rok temu, chêæ udzia³u w prywatce deklarowa³o 44% badanych. Takim samym zainteresowaniem jak w ubieg³e Halloween ciesz± siê imprezy zorganizowane. Udzia³ w nich deklaruje 1/5 zapytanych przez PAYBACK Polaków.


otomedia.pl



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Niedziela 28 kwietnia 2024
Imieniny
Bogny, Walerii, Witalisa

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl