Grupa Oto:     Boles³awiec Brzeg Dzierzoniów G³ogów Góra ¦l. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra K³odzko Legnica Lubañ Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa O³awa Ole¶nica Paczków Polkowice
¦roda ¦l. Strzelin ¦widnica Trzebnica Wa³brzych WielkaWyspa Wo³ów Wroc³aw Powiat Wroc³awski Z±bkowice ¦l. Zgorzelec Ziêbice Z³otoryja Nieruchomo¶ci Og³oszenia Dobre Miejsca Dolny ¦l±sk

Nowe muzeum cz³owieka

autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn
28 czerwca w Krasiejowie na Opolszczy¼nie otwiera siê interaktywny Park Nauki i Ewolucji Cz³owieka. To najbardziej nowoczesne muzeum cz³owieka w Europie.
Nowe muzeum cz³owieka

kliknij na zdjêcie, aby powiêkszyæ.Nowe muzeum cz³owieka
kliknij na zdjêcie, aby powiêkszyæ.

Umo¿liwi prze¿ycie podró¿y w czasie z wykorzystaniem najnowszych rozwi±zañ multimedialnych, ³±cz±cych ¶wiat rzeczywisty z wirtualnym. 28 i 29 czerwca w JuraParku odbêdzie siê równie¿ piknik archeologiczny, podczas którego bêdzie mo¿na odkryæ tajniki ¿ycia w prehistorii i wczesnym ¶redniowieczu

- Ta unikalna placówka muzealna w Polsce to odpowied¼ na rosn±ce zainteresowanie ewolucj± cz³owieka. Stanowi równie¿ kontynuacjê rozpoczêtej w JuraParku opowie¶ci o dziejach naszej planety - opowiada Anna Kokot z JuraParku Krasiejów. – Dlatego tu¿ po wej¶ciu do Parku Nauki i Ewolucji Cz³owieka zaprosimy przysz³ych podró¿ników w czasie na spotkanie z krasiejowskimi bohaterami z wykorzystaniem technologii rozszerzonej rzeczywisto¶ci, czyli agumented reality. A to tak naprawdê pocz±tek naszej podró¿y w czasie, któr± bêdziemy odbywaæ na pok³adzie wirtualnego wehiku³u czasu.

Multimedialnie o cz³owieku

Podró¿ po prehistorii rozpoczniemy 66 milionów lat temu, kiedy ¿ycie na naszej planecie zosta³o zg³adzone… niemal¿e. Bardzo szybko przeniesiemy siê jednak do czasów bli¿szych nam, kiedy to rozpoczê³a siê droga ewolucyjna cz³owieka. Wêdrówce po wyj±tkowym muzeum bêdzie towarzyszy³ wirtualny przewodnik, który za ka¿dym razem bêdzie wyja¶niaæ tajemnice losów ludzko¶ci na Ziemi. Mi³o¶nicy Harry’ego Pottera z pewno¶ci± rozpoznaj± tutaj g³os jednego z bohaterów polskiej wersji dubbingowej opowie¶ci J.K. Rowling. W wyj±tkowej placówce muzealnej w Krasiejowie rzeczywisto¶æ cyfrowa bêdzie dos³ownie przenikaæ siê z fizyczn±. Ka¿dy z prezentowanych filmów bêdzie emitowany w technologii 3D, aby wzmocniæ edukacyjny przekaz i jeszcze bardziej odpowiedzieæ na potrzebê odkrywania przesz³o¶ci zgodnie z has³em „nauka przez zabawê”. Odwiedzaj±c Park Nauki i Ewolucji Cz³owieka, powstaj±cy przy dofinansowaniu ze ¶rodków Unii Europejskiej, bêdzie mo¿na m.in. zaprojektowaæ w³asne malowid³o naskalne. Na mi³o¶ników multimedialnych atrakcji czeka m.in. specjalne lustro ewolucji, w którym przegl±dniemy siê po zmianach naszego wizerunku.

Oprócz ekspozycji g³ównej interaktywna podró¿ w czasie to tak¿e wystawa „¦wiadectwa ewolucji”, w ramach której przygotowano m.in. spotkania oko w oko z ma³pami, ma³pi±tkami i przodkami cz³owieka, czy poznawanie najwa¿niejszych narzêdzi cz³owieka. Na zakoñczenie czeka tak¿e interaktywna wystawa, podczas której w praktyce bêdzie mo¿na zdiagnozowaæ problem pokrewieñstwa, zró¿nicowania etnicznego oraz etapy zasiedlania naszego globu. W tej czê¶ci Parku Nauki i Ewolucji Cz³owieka bêdzie mo¿na zobaczyæ, jak blisko jeste¶my ze sob± spokrewnieni lub z mieszkañcami odleg³ych krain.

Przenie¶ siê w przesz³o¶æ

Otwarcie Parku Nauki i Ewolucji to dwudniowe ¶wiêto w Krasiejowie, podczas którego odbêdzie siê tak¿e piknik archeologiczny. Bêdzie mo¿na na nim dos³ownie i w teorii przenie¶æ siê do prehistorii i wczesnego ¶redniowiecza. Na uczestników czekaj± m.in. demonstracja techniki obróbki krzemienia stosowana przez ludzi z epoki kamienia, warsztaty z obróbki metalu wed³ug standardów z epoki br±zu, warsztaty br±zownicze, w trakcie których wszyscy chêtni bêd± mieli mo¿liwo¶æ wykonania zarówno ozdób jak i przedmiotów codziennego u¿ytku z br±zu, czy rekonstrukcje ¿ycia ludzi w paleolicie i wczesnym ¶redniowieczu. Te i wiele innych atrakcji czekaj± 28 i 29 czerwca. Na Pikniku Archeologicznym twarz± twarz bêdzie mo¿na stan±æ z najprawdziwszymi rycerzami. Dru¿yna Rycerska Ziemi Chêciñskiej – „Chor±giew Ferro Aquilae” - zaprosi odwiedzaj±cych do ¶redniowiecznego obozowiska, gdzie bêdzie mo¿na zmierzyæ nie tylko swoj± sprawno¶æ, ale tak¿e uczestniczyæ w zawodach ³uczniczych i obejrzeæ pokazy walk. Na wszystkich niegrzecznych czekaj± prawdziwe „dyby”. Nie zabraknie atrakcji dla mi³o¶ników archeologii. Specjalne stanowiska ukazuj±ce nieco inn± codzienno¶æ archeologów od pracy Indiany Jonesa poznamy dziêki pracownikom Instytutu Archeologii Uniwersytetu Warszawskiego. Podczas specjalnej rekonstrukcji wykopu archeologicznego bêdzie mo¿na naprawdê wcieliæ siê w archeologa i poznaæ w teorii i praktyce ró¿ne metody stosowane w tej nauce historycznej.

Piknik Archeologiczny to tak¿e wiele atrakcji. W sobotê na specjalnej scenie nie zabraknie po³±czenia reggae, dancehallu i hip-hopu. Ju¿ o godz. 19.00 wyst±pi± Bobe One i Bas Tajpan, a o godz. 20:45 zespó³ Tabu. Ca³o¶æ pierwszego zakoñczy o godz. 22.30 spektakularny pokaz laserowy. Z kolei drugiego dnia zapraszamy na muzyczn± podró¿ po etnicznej muzyce ¶wiata. O godz. 12.00 wyst±pi Manasua. Ich debiutancki album grupy, który us³yszymy w Krasiejowie, to mieszanka wp³ywów muzycznych dawnej Persji, Indii, Afganistanu, Ba³kanów, muzyki klasycznej, udekorowana nowoczesn± elektronik±. Z kolei o godz. 14.00 zaprezentuje siê Foliba. To z kolei arty¶ci odnajduj±cy muzyczne korzenie w transowym brzmieniu afrykañskiej muzyki perkusyjnej. Na muzyczny deser podczas drugiego dnia pikniku wyst±pi Sango. Od godz. 16.30 us³yszymy niezwyk³± paletê barw etnicznych instrumentów ca³ej Ziemi w otoce nowoczesnych syntezatorów i rytmów sekcji free-jazzowej.

JuraPark w Krasiejowie to najwiêkszy w Europie park tematyczny, w których poznajemy m.in. dzieje dinozaurów, prehistorycznych bohaterów, które zaprz±taj± umys³y poszukiwaczy wiedzy. Ka¿dy okaz, który spotkamy w tym wyj±tkowym miejscu, jest rekonstruowany z wyj±tkow± pieczo³owito¶ci± wed³ug najnowszego stanu wiedzy. Kompleks w Krasiejowie, to niemal 40 hektarów, pe³nych wiedzy, zabawy i pasji. Tworz± go dzisiaj tak¿e: ¶cie¿ka edukacyjna, Prehistoryczne Oceanarium, Pawilon Paleontologiczny, Kino Emocji Cinema 5D, jurajska pla¿a z miejscem wyznaczonym do k±pieli i ratownikami oraz ogromnych rozmiarów plac zabaw pe³en zje¿d¿alni, tunelów, z jednym z najwiêkszych w Polsce ma³pich gajów. Uzupe³nieniem wci±gaj±cej podró¿y w czasie bêdzie wizyta w Parku Nauki i Ewolucji Cz³owieka, gdzie podró¿uj±c wehiku³em czasu odkryjemy niezwyk³e dzieje ludzko¶ci, od prapocz±tków po wspó³czesno¶æ.

otomedia.pl

o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl